U poziciji onih koji zapošljavaju imamo mogućnost izbora, odnosno odabira ljudi koji najbolje odgovaraju profilu traženog zaposlenika ali i osobe s kojom ćemo provoditi dobar dio svoga vremena. Međutim, to što je nama osoba prilikom razgovora za zaposlenje “kliknula” ne mora značiti da će biti najbolji odabir za tim u koji dolazi. Ona u organizaciju unosi svoja znanja i vještine ali i svoju osobnost, svoj karakter, stavove i razmišljanja. Unosi jednu novu energiju koja može unaprijediti, ali u nekim slučajevima i naštetiti organizaciji.
S druge strane, zaposlenici uglavnom nemaju mogućnost utjecati na odluke o zapošljavanju svojih radnih kolega. Isto tako novozaposleni dolaze u jednu novu atmosferu, novo mjesto već posloženih poslovnih procesa, pravila, navika i običaja.
Stoga upravo na nama leži odgovornost stvaranja kvalitetnih, pozitivnih i učinkovitih odnosa sa svojim zaposlenicima, kao i poticanje istih među njima. Što su odnosi korektniji, komunikacija otvorenija, suradnja izraženija, tolerancija viša to će svi izazovi biti brže i učinkovitije riješeni.
Loši međuljudski odnosi izvor su velikog stresa za sve u kolektivu.
Oduvijek sam govorilo kako na poslu “želim disati“. Ukoliko nema zraka, ako postoji grč prilikom dolaska na posao, stres prije, za vrijeme i nakon posla, ili bilo što od navedenog, kako se može pravilno i uspješno obavljati bilo koji posao?
Izgradnja i očuvanje kvalitetnih međuljudskih odnosa trebalo bi predstavljati imperativ svakoj organizaciji i samim time te je aktivnosti potrebno uvrstiti u strateške planove.
Jedan team building godišnje nikako ne može zamijeniti konstantnu zdravu, otvorenu komunikaciju, poticanje razvoja, empatije, shvaćanje i prihvaćanje međuovisnosti.
Iako je plaća kod većine zaposlenika početni važan motivacijski faktor, loše međuljudske odnose i posljedice koje oni nose ne može tako lako kompenzirati niti jedan financijski iznos, bar ne dugoročno.
I zato, ukoliko već niste, pripremite radionicu, upitnik ili sastanak i provjerite zadovoljstvo zaposlenika međuljudskim odnosima unutar organizacije. Provjerite ima li podmetanja, natjecanja, ogovaranja, konflikata, neprihvaćanja i nerazumijevanja u timu. Takav upitnik mogao bi potaknuti lavinu dobrih promjena ili osigurati očuvanje postojećeg dobrog stanja. Važno je osvijestiti kako nitko nije pasivni promatrač u kreiranju loše atmosfere, nezdravih i loših odnosa već smo svi skupa sudionici takvog procesa, a još važnije je da kao takvi možemo napraviti i zaokret.
Sandra Mraović Deković, mag.oecc.
Specijalist za ljudske potencijale